2010. október 27., szerda

kézműves ötletek őszre




Ezt a faliképet nagyon egyszerű elkészíteni és voltaképp hulladékokból megoldható. A keretek kartonból és hullámkartonból készültek. A képkeret mérete 20x20 cm és én a hátára még hulladék karton dobozt is ragasztottam, hogy keményebb legyen. Az Őszi Manó falevelekből és papírból készült. A Manó fejéhez szükséged lesz egy négyzet alapú papírra, amit kettéhajtasz, majd szétnyitod és a két szélét ráhajtod a közepére. Így kapsz egy "papírsárkány formát", amit meg kell fordítani, a fej részét felhajtani és kész is Manó fej. A pillangókhoz összefogtam több színes csomagoló papírt és sablon alapján kivágtam a pillangókat. Középen egy kis ragasztás és így akár az egész házat belephetik a színes pillangók. Az alsó képet talán nem kell magyarázni. Filctollal megrajzoltam a fa körvonalait, majd leveleket ragasztottam rá. Nagyon jól mutat a konyhában, kellemes őszi hangulatot csempészve a lakásba. Természetesen mind a négy évszakra készülhet ilyen! 
Ez a kis manó egy foglalkozásra készült és a lányom szobájában landolt! A kerámiacserepet lekentem akrill festékkel, majd egy borostyánleveles szalvétát rádekupázsoltam. A fejét színes raffiával kötöztem hozzá, majd kapott egy gesztenye tökfödőt.
Nagy sikere volt tavaly ennek a koszorúnak, ami szintén hulladékokból készült. Egy nagyobb újságpapírt (pl.: Média Markt-os újság) fel kell tekerni, majd egy kicsit megcsavarni (de nem muszáj) és a két végét összefogni, összergasztani. Ez így lehet kör-, csepp-, szív forma is, a fantáziánkon múlik. A borítása lehet krepp-papír csík, vagy csomagoló papír, amit egyszerűen csak rá kell csavarni, picit odaragasztani. A terméseket ragasztópisztollyal ragasztottam oda, így tartósabb. Nagyon egyszerű elkészíteni és nagy sikere volt kicsiknél és a nagyobbaknál is, amit aztán lehet szintén tovább vinni az évszakokra.
Ez csak egy színező figura volt, amit egy narancssárga kartonra ragasztottunk, köré pedig csomagolópapírból kivágott faleveleket tettünk. Imádták a gyerekek, mert a kicsik is részt tudtak venni a munkában!


Praktikás ötlet, imádtam! A faleveleket le kell préselni, majd egyforma méretű négyzeteket kivágni belőle. Ha ez kész, akkor egyszerűen csak készítesz hulladék kartonból keretet, amit körberagasztasz ezekkel a levelekkel. Ha kész, dekupázs ragasztóval le kell kenni, hogy tartósabb legyen. Ebből is összeállítható egy egész szép sorozat, amit aztán ajándékba is adhattok.

Ezt a képet nem kell magyaráznom, mert annyira egyszerű, mégis nagyon cukor falat!

Ezt a kis gesztenyés kulcstartót egy blogon találtam, de úgy megtetszett, hogy megosztom veletek is! Két fajta filc anyagot használt az alkotó, amit akár még varrni sem kell, mert ragasztással is megoldható.

Bonyolultnak tűnik elkészíteni ezt a levélrózsát, de mint kiderült, mégsem olyan ördöngősség. A Platánfa leveleit használd hozzá. Ketté kell hajtani, majd feltekerni. Ha ezzel megvagy, tegély hozzá még egy-két levelet, hogy teltebb legyen a rózsád. Ha megvagy vele, kötözd el a végét. Hurkapálcára is rögzítheted és ha lekezeled decupage ragasztóval (hígítani kell egy kis vízzel!), még tartós is lehet.





Teremdíszítés

 Ezt a teremdíszt az egyik blogon találtam, hogy ezzel is ötleteket adjunk egymásnak. Papírt és textílt is használt hozzá és így egy nagyon kreatív ötlete kaptunk. http://www.kekmadarkati.freeblog.hu/



Akvárium falevelekből

Ez is egy nagyszerű ötlet arra, hogyan használhatjuk fel az őszi faleveleket.

1 megjegyzés:

  1. Hey theгe just wanteԁ to give you a quiсκ heads up.
    The text іn yοur pοst ѕееm to be running off the scгeen in Safarі.
    Ӏ'm not sure if this is a formatting issue or something to do with web browser compatibility but I figured I'd post tо let уou
    know. The style and design loοk grеat though!
    Ηоpe you get the problem fiхed soon. Cheers

    Ѕtoρ bу my web blog - Babydeken

    VálaszTörlés