2010. október 27., szerda

saját ötleteim

Festés kicsit másképp! Miért is ne? Menjünk le a földre, fessünk azzal, ami a közelünkben van és hagyjuk a gyermekek kreativitását érvényesülni szabadon!



Hamarosan kaptok útmutatót is, na meg szerkesztést is, de most rajtam lóg az álmos gyerekem, így mennem kell...

Virágmanó
Nagyon egyszerű elkészíteni ezt a képet és aztán szép ajándék lehet belőle. A kreatív hobbí boltokban lehet kapni félbevágott cserepeket (valójában így gyártják őket), fagolyót és ilyen kis műanyag virágokat. A kép keretet feldíszíted (én lilla akrill festéket, szegő csíkot vagy mit és merített papírt használtam hozzá). A feles cserepet majd a golyót is ragasztópisztollyal oda ragasztod, ahol megfelelőlen találod és körberakod virágokkal.

Tündérmanó
Az IKEÁban vásárolt olccsófáin képkeretet lefestettem gyöngyházfényű akrill festékkel. Két színt használtam, egy bordót és arra kentem egy rózsaszínt. Aztán ráragasztottam ezeket a feles gönygöket.
A kép egy mintás zsebkendő volt eredetileg, de most a gyerekszoba dísze lett.
Kedves kép dekorgumiból
Ezt a képet még nagypocakkal készítettem a lányom kiságy fölé. Leginkább dekorgumit használtam, de a virág szára pl. spatulából volt, csak lefestettem. Az órához a hobby boltban vásároltam eszközöket, így a napocskám nem csak az időt mutatja, de még a szobát is díszíti. Egyébként az órát díszítheted szalvétatechnikával, festéssel vagy dekorgumival is és bármelyik korosztálynak szép ajándék lehet.

Hőmérő szalvétatechnikával
Mivel egy újszülöttnél még fontos a szoba hőmérséklete, ezért készítettem egy egyszerű, de mégis mutatós hőmérőt. Vettem egy fatáblát, rátettem egy szalvétát és az alját befestettem zöldre. Legközelebb olyat csinálok, aminek fa alakja van. A hőmérő lesz a fa szára, dekorgumiból pedig a koronája. Ezt aztán lehet évszakonként díszíteni.
Az első kis cipő
Fontosnak tartottam, hogy megőrizzük az első kis cipőt. A kép keretet lekentem először egy bézs színű akrill festékkel. Száradás után két réteg repesztő lakk következett, majd mikor az is megszáradt, lekentem fényes barna festékkel. A képtartót szalvétával díszítettem, majd ráragasztottam a kiscipőt. Egy kicsit komoly lett, de ti játékosabbra és színesebbre is csinálhatjátok. Eltudok képzelni egy olyat is, hogy a kép egy nagy részét szivárvány díszíti, az alap pedig halványkék vagy sárga.

Az első szülinap...
Kislányom első szülinapjára kapták a mamák ezt a képet. Semmi extra, hiszen csak lefestettem lilára a képkeretet, beletettem egy merített papírt és rá a fénykép. A kép érdekessége, hogy a láblenyomat is rajta van, így a 18. szülinapjára majd összehasonlíthatja, hogy mennyit nőtt a lábikója.

Lili-lak
A kislányom szobájában volt egy nagy, régi, csúnya szekrény. Úgy döntöttem, hogy a maradék tapétával bevonom és majd festek rá vmit. A ház formát még az óvodában megtanultam lerajzolni, így maradt ez. Bár a képen még elég félkész, mégis elmondható, hogy jól sikerült :) A festéshez akrill festéket vettem (a legolcsóbbat). Először a ház alapja készült el, majd a képkeretek és a szalvétaképek ablakait rajzoltam be. Aztán jött az alapozás- sárgára festettem a ház falát. Utána a szalvétaképek következtek, majd kaptak egy barna keretet. A többi ablakra készítettem kartonból keretet és ebbe kerültek a kisbarátok fotó (vagyis fognak majd kerülni...) Ha nem használnánk a szekrényt, akkor betennék neki egy kisaztal, széket, játékokat, polcokat és használhatná bunkernek. Szerintem iskolákban, óvodákban is lehet ezt alkalmazni és az ablakokban az odajáró gyerekek képei kerüljenek.

Képkeret-babyknek
Ez sem egy nagy was ist das?, hiszen a megvásárolt képkeretet lefestettem, majd rátettem a szalvétát és gyöngyökkel, szallaggal díszítettem. A babakocsit csillogós kontúrfestékkel (én csillámos ragasztónak hívom) körberajzoltam, így még szebb lett.

Álomtündér
Szintén a lányomnak készült ez a kép. Bár, mint álomtündér nem funkcionál valami jól, hiszen csak velem alszik jól, de a szobának szép dísze lett. Az alap egy funér lemez, amire karácsonyi szalvétát tettem. A képet dekorgumiból készítettem sablon alapján.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése