2010. november 4., csütörtök

Zokniból készültek...

Mire jó a zokni, mi?



Ezeket a "kabalákat" nagyon egyszerű elkészíteni! Egy 60-as években készült könyvben találtam  rá a zoknikukacnak, amikor szintén divatja volt az újrahasznosításnak. Mivel nem szeretek varrni (nem sok tehetségem van hozzá), ezért nagyon megörültem, hogy minimális varrással én is tudok kabalákat készíteni.
A legegyszerűbb, ha a kukac elkészítésével kezditek, mert azt szinte varrni sem kell.

Zoknikukac elkészítése: vattából nagyobb gombócokat készítünk és ezeket elkezdjük bepakolni a zokniba. Minden gombócot elkötünk és a végén vagy elvarrjuk vagy elkötözzük a zokni tetejét. Én az orrát is kiszoktam húzni és elkötözni, de aki ügyes varrhat oda egy gombot, gyöngyöt vagy rongygombócot is. A szemét babyknek rajzoljuk vagy hímezzük, de a nagyobbaknak már gyöngyöt is varrhatunk. Én szoktam az alsó gombócba lencsét vagy riszt rakni, az egyik gombócba levendulát, a másikba zörgős papírt és máris kész a készségfejlesztő babajáték. Azon kívül, hogy nagyon egyszerű elkészíteni, még nem is kerül semmibe!

Egy zoknis megoldás: az első baba készült ezzel a megoldással. Ezt kifejezetten babyknek készítettem és bár nem sikerült túl szépre, lehet tovább gondoloni... Itt egy zoknit használok, amihez két nagy gombóc kell és a nyakánál csak elkötöm. A keze két nagy fagolyó lett, de ezt már helyettesíteném valami rongy darabbal. A fejdísze pedig egy rágóka, a "fenekénél" pedig riszszemek vannak, a fejénél pedig zörgős papír.
Az angyalka is így készült, de itt a zokni végét egyenesen elvarrom, nem húzom össze. A szárnyai filc anyagból készültek. A két filc réteg közé raktam egy hosszabb zsenillia drótot, hogy legyen tartása, majd összevarrtam. A haja fonálból van, a glóriája zsinilliadrótból

Két zoknis megoldás: így készült pl.: a maci vagy a levendula manó is. Itt két zokninak használom a "fejrészét", amit miután kitömtem, összevarrok. Eztán már csak a díszítés következik. A macinál még plusz anyagot sem kellett használnom, mert a maradék anyagokat használtam hozzá. Ügyes varrónők ebből csak többet tudnak kihozni! Hajrá!






1 megjegyzés:

  1. Ez egy nagyon egyszerű és érdekes módja a régi ruhák otthoni újrahasznosításának. Annyi érdekes dolgot készíthetsz egy zoknival.

    VálaszTörlés